Σύμφωνα
με τον Kodaly κανένα άτομο δεν μπορεί να
είναι ολοκληρωμένο χωρίς μία, έστω βασική, μουσική εκπαίδευση, καθώς η
μουσική συμβάλλει στην ανάπτυξη του ατόμου σε όλα τα επίπεδα, συναισθηματικά, πνευματικά και διανοητικά.
Ειδικότερα,
στην εκπαίδευση των παιδιών, ο Kodaly υποστήριξε ότι μόνο η μουσική υψηλής ποιότητας
θα πρέπει να χρησιμοποιείται.
O
Kodaly θεωρούσε ότι το τραγούδι πρέπει να
είναι το θεμέλιο όλης της μουσικής εκπαίδευσης. «Είναι μια μεγάλη αποδεκτή
αλήθεια» έγραψε ο Kodaly «ότι το τραγούδι αποτελεί το καλύτερο ξεκίνημα
για τη μουσική εκπαίδευση. Ακόμη και ο πιο
ταλαντούχος καλλιτέχνης δεν μπορεί ποτέ να ξεπεράσει τα μειονεκτήματα της εκπαίδευσης χωρίς τραγούδι».
Η χρήση της φωνής είναι ένα από τα πιο
καθοριστικά χαρακτηριστικά της προσέγγισης Kodaly. Η φωνή είναι το πιο προσιτό από όλα τα μέσα και αυτό το
καθιστά
το πιο κατάλληλο για τη μουσική διδασκαλία. Προσφέρει άμεση πρόσβαση στον κόσμο της μουσικής χωρίς τα
τεχνικά προβλήματα που σχετίζονται
με το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου. Επιπλέον,
τραγουδώντας χωρίς τη βοήθεια ενός οργάνου καθοδηγούμαστε σε μια ιδιαίτερα ανεπτυγμένη
ακουστική δεξιότητα.
Παιδικά τραγούδια, τραγουδοπαίχνιδα και
παραδοσιακοί χοροί αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της πρόωρης μουσικής κατάρτισης και
χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της μάθησης και της απόλαυσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου